0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.
Asko ska ju tydligen vara bra dock ganska dyra men har 5 års garanti... inget märke jag direkt känner till dock.
Min erfarenhet är att om man köper det näst dyraste av bra märken brukar det hålla.Bytte min förra Siemens efter 20 år, första felet efter 20 år och jag bytte till Siemens näst dyraste igen och den har funkat de 4-5 åren jag haft den nu.Gillar bestickkorgen högst upp skarpt.Uppkopplad med wifi så prylarna meddelar när den är klar samt en del andra funktioner, jag kan säga till Google home ”tänd belysningen i diskmaskinen” så gör den det.
Har också Siemens, fick byta någon packning så hoppas den går 5-6 år till minst.Har ingen lampa i den men drar ut korgarna när jag lastar/lastar ur så vet inte riktigt vad man ska ha en lampa till Men våran är i den höjden man brukar ha inbyggnadsugnen i så det kanske spelar roll.
Cylinda
Verkar som den får tjäna ett tag till, nu går den för tillfället igen, har kört 3 diskningar på totalt typ 9½ timme. Vet inte varför den blev överfylld. Det rann ut vatten när map tippade på maskinen.Men något uppenbart stopp hittadde jag aldrig.
Ingen aning om dom slutat tillverka någon typ av modell.Sällan jag ser någon som har den ca 50-60cm upp från golvet så hoppas dom inte slutat med ”inbyggnads diskmaskin” om det är en sån modell jag har för då får den fasiken inte gå sönder för jag ville inte ha min på golvet !