Undrar om man skall ge trumpen 4-5 ggr till o göra tacos. För att han sen skall utropa sig till fredsfurste/nobelpristagare? För att sedan utan huvudbry lämna skådeplatsen dvs mellanöstern i total upplösning!
Sedan kommer idioten sitta på sin kammare o invänta fredspriset utan att förstå att han är ansvarig för århundradets största megaflopp!! Tycker synd om amerikanarna som inte röstade på apelsinmannen! Känns som om resten av den fria världen kommer sky amerikansk industri/ekonomi framöver speciellt försvarsindustrin. Nu har jag ingen längtan o resa överhuvudtaget men speciellt inte till USA. Länder som tidigare var no no länder hela Afrika Turkiet Ryssland Nordkorea Mellanöstern har nu utökats med Amerika. Naturligtvis skiter Trump om jag eller du besöker landet. Men tror att turistindustrin i USA får det kämpigt framöver förutom att flygpriserna troligtvis kommer öka IOM trumps gyllene plan….
Jag reser imorgon, ännu inget mail från SAS om att det skulle kunna vara olämpligt, kommer hem igen om 38 dagar, vi får hoppas att knutarna löst sig då, men jag har inga större förhoppningar om det.
Kanske blir det en sommar i Spanien...
Eller så får man köra bilen hem, om det finns diesel att tanka.
Vi var snabba att boka även höstens resa innan priserna stiger, SAS har inget finstilt om bränsletillägg, så det borde vara ett säkert kort, om de alls flyger om bränslet blir för dyrt, det återstår att se.
Jag och många med mig verkar dock överdriva det hela rätt mycket, om oljeaktierna och priserna går ned så mycket som de gör bara på ett påstående om att sundet är öppet eller stängt så kan ju de långsiktiga efterdyningarna inte bedömas vara så allvarliga av de som verkligen riskerar pengarna på börsen och i olika typer av oljeaffärer.
Ser man på hur börsen agerar så verkar i vart fall den inte tro på några långsiktiga efterverkningar av betydelse.
Den som lever får se.
Jag håller verkligen tummarna för att det blir en total kollaps av terrorstyret i Iran och att vi kan få se något nytt i hela Arabvärlden, en utveckling med mer sekulär civilisation och fredliga framtidsutsikter.
Då skulle nog många kritiker få sätta morgonkaffet i vrångstrupen.
Utsikterna för att det ska hända just nu är inte de bästa, men man kan ju få hoppas i alla fall.
Hoppat är det sista som överger människan.