0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.
Får man köra en avställd bil till besiktning?
Ja,men man måste se till att bilen har trafikförsäkring trots att den är avställd. När man ställer på en bil så går det ju automatiskt en signal till försäkringsbolaget som automatiskt aktiverar försäkringen igen. Men kör man till besiktning avställd så går det ju inte någon sådan signal,
Det verkar vara olika villkor beroende på bolag.Skall hursomhelst be mitt bolag bekräfta om det ingår i avställningsförsäkringen eller om de får sälja mej en endags försäkring 😄, Tack!
Har funnit sedan november, det finns mängder av lagerbilar.
Köpte ny bil idag faktiskt En tre år gamla Renault Captur. Vet knappt vad det är för motor men tror det är en 1,6L motor plus el, en laddhybrid. En 2022 4300 mil. 2 års garanti kvar. Vi kör så lite så vi behöver knappt någon bil.Den gamla V60 T8 2022 laddhybrid går leasingen ut på i maj. 2463mil har det blivit hittills.Ska bli skönt med en billig och enkel bil. Roligare att lägga pengar på annat än på något som knappt används.
De flesta försäkringar övergår nog i avställningsförsäkring när man ställer av. Många täcker den dag som behövs för besiktning, , men det får man kolla upp. Få täcker nog vagnskada vid besiktning under avställning.Du behöver inte köpa någon endagsförsäkring. Det är bara att ställa på och ställa av själv.
Har varit sugen på en sådan också, innan de kom med hybriden, men varningarna för franska bilar tog för hårt på mitt psyke så jag backade.Hoppas olyckskorparna har fel när det gäller kvalitén, Renault har i alla fall hittat rätt med designen på senare tid tycker jag.
Tror det debiteras en kalendermånad vägskattavgift då, så helst inte, då det är en lite dyrare fossil bils skatt i detta fallet.
Om jag får gissa så är Capture en standard bil som delar plattform och komponenter med gissningsvis Clio och säkert några andra, så kvaliteten kan nog vara ganska ok jmf priset
Kvalitén påstås ju vara genomgående dålig på deras plattformar, men jag vill ju gärna tro som du, att det blir bättre med tiden.Hade en Renault 5 i ett år kanske för länge sedan, men det gick inte, var hela tiden nya fel som bara avlöste varandra.