0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.
... men annars är det samma bil som nya Mitsubishi ASX .... har provsatt den, men den var föe dyr.För priset som du har köpt Renaulten kan man få en ny Mazda 2 Hybrid ... kostar bara ngn tusenlapp mer ... men då har man en ny bil som tom är extrautrustad.För att Yarisen/Masdan bjuder på nästan lika mycket plats inne ... Clion däremot kändes för trångt ...
Fossilbilarna måste bort, på något sätt...Allt nu är i början av ett stort fossil eldnings mörker. 10% överkonsumerar, 90% vill alla dit upp och kommer skita i allt och leva i nuet. Utsläppen kommer snart öka minst 10ggr 😱Därför måste vi alla som redan gjort alla misstag göra om och göra rätt och skapa nya hållbara konsumtions regler och system som är färdiga att användas när alla de andra 90% också vill komma upp i levnadsstandard.Alternativt så trycker vi de rika 10% tillbaks övriga ner i evig fattigdom.Trump är maktgalen, bryr sej inte, precis som sina väljare.
Lugn och fin. Jorden är inte på väg mot nån undergång. Vi kommer att använda fossila bränslen länge till, och de kommer aldrig att ta slut. Även när vår civilisation nån gång går i mål kommer det att finnas plenty kvar.Europa är på väg att avindustrialisera utan att någon någonstans får det ett dugg bättre.Byråkrati och grön omställning är huvudfienden.Jörnmark ger ett exempel från Norrlandtimbro.se/smedjan/nyindustrialiseringens-tre-decennier-av-onsketankande
En majoritet av befolkningen i USA, och kanske världen tycker nog inte att Musk är en skitstövel, men visst - han har nog fått fler som är negativt inställda till honom genom att blanda sig in i politiken.Synd att affärsmän inte oftare tar politisk ställning, tror det skulle vara bra om de uttalade sig lite oftare - de vet ju direkt om politiska förslag är skadliga eller bra för ekonomin, både för företagen och samhället i stort.Ideologiskt styrda lekmannapolitiker besitter ofta inte ens grundläggande kunskaper i det de är satta att styra.
Mazda 2??? Är det en av de minsta bilarna på marknaden??
Nu är det ju inte bara bilar som påverkas av ETS2 Ni kan ju läsa in er lite här:https://www.naturvardsverket.se/4ab26d/contentassets/207adc0d9bcd46bd975eb74d26f6ad74/2024-10-10-webinar-on-compensation-for-increased-fuel-prices-all--presentations.pdf
Jag tror varken att fossilbilar försvinner eller att oljepriserna går upp dramatiskt.EU och Sverige är enast en liten del av jordens länder....och det finns fossilbilar överallt.
Våra fossilbilar kommer att exporteras till indien och framförallt Afrika i takt med att Utsläppsrätterna fasas ut, där kommer de leva länge och orsaka utsläpp under överskådlig tid.Vi är i en brytningstid nu där det snart kommer att vara mycket lönsamt att gå över till elbilar för mer eller mindre alla, en ökande mängd begagnade elbilar gör det möjligt även för de som har det sämre ställt ekonomiskt att köpa en elbil, och alternativet gammal billig fossil bil kommer att vara dyrare.Då löser det sig själv, men det kommer aldrig kunna gå så fort som våra politiker tror, det är en matematisk omöjlighet.I vart fall om vi inte menar att stora delar av befolkningen inte ska kunna äga och nyttja en egen bil.
Visst, man kan uttala sig vad man tycker i vissa frågor utan att man direkt kan kopplas till något parti.Alltså avreglering tycker kanske mångare företagare är bra. Sen vill man ha en fri marknad och många möjligheter, bra stöd när man vill expandera eller exportera sina varor/tjänster osv. .... allt detta kan man göra utan att bli kopplad till något politiskt parti.Sen är det så att jag generellt inte skulle välja en Tesla i första hand. Så jag var aldrig intresserad av detta bilmärke. Sen är det fortfarande svårt att ha en ren elbil om man måste köra så långa sträckor som jag ibland måste köra. Så jag tittar i första hand på billiga småbilar med modern teknik i förhållande till priset och bra kvalitet. Mazda 2 Hybrid är en sådan bil t.ex. ... så bilmärkena Mazda, Toyota, Kia, Suzuki, Honda, Hyundai och Mitsubishi har ofta bilar som är intressanta för mig.
Detta inlägg var mycket bättre än det förra menar jag, tänkte föreslå studie resor till Sydkorea, Kina, Indien och Polen, även Las Vegas med sitt lock som syns och luktar när man kommer norrifrån ner på I15 från Rocky Mountains klara luft.