0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.
Jag hade exakt samma problem:Jag kopplade in givarna en kort stund med en lång seriekabel, bara så att givarna "registrerades" sen gick det att kolla trender, dock ej live
Jag kom på ett fusk med detta!!Jag gjorde så ett kontorsdatorn hittade datorn i källaren där loggningen sker via mina nätverksplatser.Sedan letade jag mappen där bilderna sparas,samt startade denna fil.Då kommer visningsprogramet upp för bilder och fax.Där visas den sparade bilden.Då startade jag visa bildspel då blir det nästan som Live-Trend.Programet ändrar då bilderna som sparats!!!
Citat från: Log skrivet 05 oktober 2006, 18:16:13Jag kom på ett fusk med detta!!Jag gjorde så ett kontorsdatorn hittade datorn i källaren där loggningen sker via mina nätverksplatser.Sedan letade jag mappen där bilderna sparas,samt startade denna fil.Då kommer visningsprogramet upp för bilder och fax.Där visas den sparade bilden.Då startade jag visa bildspel då blir det nästan som Live-Trend.Programet ändrar då bilderna som sparats!!!Detta ska testas. Det får dock vänta, då byte av loggdator pågår (från 100 till 300MHz WOW), dessutom kör jag min "kontorsdator" på Windows 98SE, som inte har någon bildspelsfunktion(eller?). Men operativsystemsbyte till XP pro är på gång, väntar på leverans. Men jag tror att min lösning blir att lägga ut loggningen på nätet. Då har man tillgång till loggningen "worldwide".
Bra med forum!Jag skulle vilja se Live mellan två datorer.Men hur gör man?Det är frågan.Det måste gå på något vis!!Någon måste ju ha lyckats med detta!!Hoppas på flera svar.Mvh.Log.......
Krävs det en power PC eller vad använder ni andra där ute som kör flera sensorer?
Har nu provat det här med temp loggning och har funderingar efter många timmars i och ur koppling av sensorer, började med att använda en gammal bärbar dator (Celeron 300mhz, 192 mb ram) kopplat ihop 5 sensorer och inget dyker upp i Lämpömittari version 1.16.9.112, började då plocka bort och provade en och en så alla fungerade, kunde sedan bara koppla in max 3st sen var det stopp, provade olika sensorer tillsammans men 3 st vart max, provade då i en kraftfull PC på jobbet, inga problem med att köra 5st sensorer, provade då en gammal P3 400mhz, 128 mb ram, pluggade i alla 5 och inget händer.Även kört digitemp i dosläge för att kolla men Error:1 efter att den sökt ett tag, utom i kraft PC:n på jobbet där gick det bra. Krävs det en power PC eller vad använder ni andra där ute som kör flera sensorer?