Köpte en ny Stylish/Nepura (FTXTA30) i jan 24. Problemen kom direkt när pumpen började avfrosta. Höll på ofta och länge. Eller höll på, håller fortfarande på. Vanligt mönster vid minusgrader och lite luftfuktighet; Kör i 30min avfrostar minst 17min. Ibland kör den endast 17 min efter att ha avfrostat 17min. Då blir det inte mycket värme på en timme och tempen sjunker konstant i huset om det är runt -10 då pumpen inte hinner få upp värmen innan den slår av igen så man får slå på elementen som support. Och då är det inget gigantiskt hus vi pratar om, 110m2. Ingen bra ekonomisk investering när man köpt top of the line för man ville ha en stabil pump.
Min gamla IVT pump som jag tog bort för 6år sen fungerade betydligt bättre. Det är ju självklart något fel på pumpen så då kommer väl Daikin att fixar den?? Nja så enkelt är det ju inte riktigt. Vill du däremot köpa så kommer dom i eftermiddag.
Men den har fungerat fint i sommar... ÅF säger han försökt att få ut Daikin att kika men att det inte finns några tekniker.
Nu snart december och pumpen fungerar precis lika dåligt fortfarande. Men nu ska det komma en tekniker.
Så prova gärna och hoppas du får en pump som fungerar från början.