Jo, det skulle jag också om jag inte hade timlön under tiden, men min sambo har ju betalt också, + reseersättning, så det blir långt över 100 kr/timme.
Vi debiterar 73 kr/mil för firmabilen. Det är vad det kostar oss på ett ungefär, med leasingavgiften inräknad, den har vi ju inte längre, men en värdeminskning finns ju förstås.
En tripp till stan med paketen (en knapp timme) ger henne ca 180 kr i lön och 140 kr i reseersättning. 320 kr.
Om vi istället betalat Postnord för att hämta upp paketen hade det kostat företaget 318 kr/dag.
Då vi "tjänar" 61 kr/dag på reseersättningen som är obeskattad, och jag ändå har kostnaden för henne så är det en jättebra affär att hålla de pengarna inom familjen istället för att skicka dem till postnord som ska ha 7000 kr/månad för att plocka upp paketen när de ändå passerar vår dörr. (Lantbrevbärning som kör här varje dag)
Typ 1350 kr/månad i ren vinst + att hon förstås gör det på arbetstid och tjänar pengar då också.
Man kan väl säga att hon arbetar åt Postnord den timmen varje dag, men utan krånglet med två arbetsgivare.
Att ha fullt betalt för att köra bil måste ändå vara bättre än att inventera eller bokföra.

Det blir ju nåt helt annat för någon som är anställd åt ett företag som inte är ett familjeföretag.
100 kr/timme är högst rimligt om man inte har betalt under tiden, annars borde typ 60-70 kr/timme räcka, finns ytterst få bilar som kostar mer än så att köra, allt inräknat.
Firmabilens kalkyl är ungefär som följer:
Värdeminskning 15 000 kr/år (11.53/mil)
Däckslitage 2000 kr/år (1.53 kr/mil)
Försäkring ca 5000 kr/år (3,84 kr/mil)
Service/reparationer 5000 kr/år (3.84 kr/mil)
Skatt, ca 2000 kr (1.53 kr/mil)
Drivmedel ca 11 kr/mil
Lönekostnad ca 192 kr/timme eller 27,40/mil
Arbetsgivareavgift ca 9 kr/mil.
Körsträcka 1300 mil/år.
Milkostnad: 69,67 kr.
Vi tar 73 kr, så det ska gå ihop, men det vore inte orimligt med 100 kr heller.