0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.
Jag har aldrig slutat med styrketräningen, men med åldern måste man ändra på hur man tränar.Det går inte att maxa längre, då går man sönder (muskelbristning).Men för mig funkar det att köra på runt 80 % av max när man värmt upp ordentligt.Träningsverken blir värre med åldern också, det är bara att acceptera.
Parken skall kosta 5 miljoner Euro!!Mycket pengar, det kan väl inte vara EU finansierat, som den vid La Mata. Men kommunen satsar hela tiden, det märks från år till år, kanonbra!Styrketräning lär vara mycket bra, speciellt om man är äldre! ✌️💪Sedan kan man även pressa med mtb runt ikring Saltsjöarna vilket är ännu bättre ☺️😅
Mmm, jag slet ju av min biceps för drygt 2 år sedan, men det skyller jag på covidvaccinet, fick inflammation i den axeln dom sprutade mig i efter båda vaccinationerna som inte gick över innan jag fick cortison. Det var den muskeln som gick av i övre fästet, ligger som en pung nedre vid armvecket nu.Lite besvärande när man kör biceps curl att ha en muskel som lever med som om den gjorde något, men bara är i vägen i armvecket.Och trött blir man även i den muskeln.