Innan jul ramlade jag när jag var ute och motionerade (promenerade), en isfläck som skapats av plogen som blir då där blankt som en spegel.
Vägen lutade lite ute på vägrenen, så båda mina fötter bara förvann ut åt sidan och jag föll handlöst och landade hårt på höften och armbågen.
Tyckte jag hörde hur det knäppte till i "något ben" i kroppen, så jag masade mig sakta upp på fötter igen och försökte känna efter om höften eller nåt annat var brutet, men det kändes helt OK.
Tog några försiktiga steg och då gjorde det ont i ländryggen.
Ringde min sambo som fick komma och hämta mig med bilen.
En kväll i stillhet utan att jag kände nåt speciellt visade sig vara bra - nästa dag var allt OK igen.
Nu till lärdomen, jag önskade mig dubbade promenadskor i Julklapp, och fick ett par Icebugs.
Tyvärr utan dubbar.
Dessa återlämnades, men jag hittade inga andra som jag gillade, så vintern har förflutit med väldigt få promenader då jag väntat in "säkert före" så jag inte ska ramla igen...
Nu är det snart dags att åka till Spanien i 40 dagar, så det är dags att starta träningslägret inför resan så man är i bra form när man kommer dit, blir mycket roligare att promenera runt på stan, stranden eller marknaderna där nere om man har lite flås när man kommer dit.
I veckan gjorde jag så slag i saken och åkte till XXL i Luleå för att se vad de hade att erbjuda.
Köpte dessa:
https://www.xxl.se/icebug-route-bugrip-loparskor-med-dubbar-herr-morkbla/p/1200932_1_StyleMåste säga att det är de skönaste skor jag någonsin köpt, det är som om de gjutit av mina fötter och gjort ett par skor bara åt mig.
Kan varmt rekommendera dem.
Om det går få tag i dem, annars tror jag att alla DTS-modeller är lika sköna också, testade ett par sådana också, men de fanns inte i min storlek.
Jag brukar ha storlek 43-44 men dessa behövde jag köpa i storlek 45, så det är nog lite små i storleken.