0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.
Kika luftmängden på den utedelen du har. 2000 kubik i timmen är nog ganska rimlig siffra.
Nu har inte jag en frånluftsvärmepump, jag förvärmde luften till vår LLVP och för mig fyllde den installationen 3 funktioner.1, Få bort avluften från inkommande inluft till FTX, låg alldeles för nära tidigare.2, Dra vattenavrinningsröret från LLVP inuti ventilationsröret till den passerade dagvattenröret, slippa få vatten på marken.3, Få något varmare luft till LLVP. Det har fungerat superbra och avrinningsvattnet har aldrig frusit, förmodligen kommer det upp värme ifrån dagvattenröret. När det var ca -18 så var avluften -3.58 från vår FTX, kan man verkligen få runt 0:an vid -30 på en frånluftsvärmepump?Mina benämningar, har faktiskt inte tagit reda på vad Avluft och Inluft egentligen kallas på fackspråk, lätt googlat men nu har jag vant mig vid dessa benämningar och det är så jag kallar det på E-logger.Inluft är luften som kommer in i bygganden.Tilluft är luften som kommer in i rummen.Frånluft är luften som lämnar rummen.Avluft är luften som lämnar byggnaden.