0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.
Ett av "problemen" är att dom allra flesta som är beroende förnekar det för sig själv och om man fråga säger "att jag kan sluta när jag vill". Och det kanske är sant, det är bara det att viljan att sluta aldrig infinner sig.
Hade önskat att jag gillat vin eller öl eftersom det är en social dryck vid olika sammanhang, det går bara inte att dricka, har tänkt att det ändar sig med åldern men icke.Jag påstår att vin smakar som outspädd saft och öl smakar piss! Jag misstänker att öl smakar piss i alla fall, det märkliga är att alla protesterar om ölen så då har dom väll smakat piss. Alkoholen ska gå fort att få in i kroppen så man slipper lida så mycket, mina spritflaskor går åt som munskölj istället. Sämsta drogen för mig är socket, när jag låter bli sockret så mår jag bäst, ändå går jag tillbaka till den dyngan.Morfin är väll det som gjort bäst intryck på mig, tog bort alla smärtor omedelbart.För att återgå till alkoholen så har jag faktiskt hur otroligt det en låter varit onykter 2 dagar på raken vid ett enda tillfälle, en midsommarafton ute på en större ö i skärgården där vi skulle till festplatsen, när vi kom dit var det stendött för bönderna firade på midsommardagen så då fick man gå hem och nyktra till för att börja om med tequilaparty dagen efter, det var riktigt bra röj. I vissa byar i dalarna firar man också midsommarafton på fel dag. Ang lilllördag så försvinner dom svenska traditionerna mer och mer och så kommer det in nya traditioner.När jag var ung så firades Lucia ordentligt, det var en riktig festdag. Busschaufförer och tågchaufförer ja mer eller mindre alla hade glitter i håret, när man började jobba så var det nersläckt på jobbet, endast tända stearinljus lyste upp rummen och man fick alltid en stor pepparkaka och lussebulle. Idag passerar Lucia helt obemärkt förbi, åt lunch på ett köpcentrum för typ 10 år sedan och det är senaste gången jag såg ett luciatåg, det märkligaste var att det gick säkerhetsvakter på var sida för att skydda dom, det förstörde helheten.
Googla supersmakare så kanske du förstår varför du inte gillar det.
Det stämmer in klockrent på mig, helt otroligt att få en sådan fullträff och att man gått ovetandes om det i alla år.Jag dricker 1 kopp kaffe om dagen med 40% mjölk, svagblandat snabbkaffe med 25% mjölk i fungerar bäst, dricker iofs inte té heller. Kaffet häller jag i mig så jag föredrar att kaffet hunnit bli iskallt.Nu förstår jag varför jag tycker drycken Pucko smakar för starkt, chokladgodis äter jag inte.Testade Linas Matkasse och i en av rätterna skulle man tillaga grönkål, det var totalt oätligt, tror vanligt gräsklipp i alla fall inte skulle ha smakat sämre. Brysselkål är ju som att ta en tugga av gamle Gunnars rumpa samtidigt som han fiser, det är ju omöjligt att någon med fungerande papiller tycker det är gott. Spenat äter jag inte, har alltid sagt att jag äter inte sjögräs och bladspenat i sallader förstör hela salladen.Broccoli fungerar men det är nog mest för att jag inbillar mig att det är så nyttigt. Sen tycker jag alla är så kassa på att känns skillnader mellan olika drycker ex Cola från Pepis eller Coca-Cola, sist testade jag en Coca-Cola som AI tagit fram och fick rekommendationen att inte köpa den för den smakade exakt som vanlig Cola, vilket inte stämde alls men jag borde inte ha köpt den för den var vidrig. Pepsi Cola dricker jag inte överhuvudtaget för den smakar kemikalier.Härligt att man fått benämningen supersmakare istället för kräsen Mvh//Supersmakaren.