0 medlemmar och 11 gäster tittar på detta ämne.
Jag förstår att du har svårt att öppna en kommunistisk sida. Men jag kan bjuda på en sida ur standarden IEC 61851-1 som bl a beskriver hur kommunikationen mellan bilen och laddaren ska se ut. Laddboxen skickar en fyrkantsvåg på CP-pinnen där pulskvoten bestämmer hur mycket ström bilen får dra. AC-laddning börjar vid 10% som motsvarar 6 A.
OK, förstår inte riktigt ändå, främst för att andra kan ladda med lägre effekt, men det kanske är något internt i bilens laddsystem som styr de gångerna.Vet inte om de är kommunister på wikipedia, men vänster är de i alla fall.Kampen för en reklamfri hemsida ser jag bara som barnslig, inget annat.Då vore det bättre att de tog en avgift, så fick de så hur stort intresset egentligen är för vinklade fakta.2% betalar, det visar väl hur stort det är kan jag tycka.
Är det i laddboxen man styr hur många A man laddar med dvs det är viktigt vid inköp av laddbox att köpa en som tex kan ladda med endast 3A och kan i så fall alla bilar ta emot så låg laddning ?
Så vill man ladda med låg effekt blir det via 1 fas laddning.
" Jag kan inte gå ner på 1fas utan måste ladda med 3fas på grund av personskyddsbrytare m.m"Kan man inte ladda enfasbilar...via en trefas laddbox?