Problem blir när man har radio som är öppen och man bör veta att pansarförband uppträder i minst pluton vilket är 3-4 fordon med kulsprutor eller grövre vapen.
Det gäller att få hål på dessa vagnar.
Det tillverkas nog galet mycket drönare till försvarsmakten just nu, sitta och skjuta med kula är rätt värdelöst och gör man det så kommer det komma en handgranat nersinglande från fiendens drönare. Det finns så mycket bärbar pansarbrytande vapen att jag aldrig skulle vilja sitta i ett militärfordon överhuvudtaget.
Men det kommer aldrig komma in marktrupper som försöker ockupera Sverige, korkade Putler blev lurad av sina spioner i Ukraina att folket kommer bli glada när ryssen kommer och tar över Ukraina. Därför skickade han in barnsoldater i första vågen som motsvarar vårt hemvärn. Sen skickade han in fallskärmsjägarna som blev plockgodis för dom ukrainska prickskyttarna, man får inte skjuta en fallskärmsjägare i luften men det skulle jag också skita i om dom kom den vägen. Paniken hos Putler när det gick så dåligt var att skickade in hela Rysslands alla missiler och inte ens det gick så bra, om det inte var förstöra delar av Ukraina som var huvudmålet.
Inte ens barn på dagis kommer i en rad när dom ska smyga, Putler gjorde en 5-7 mil lång fordonskonvoj.

Att Ryssland är så försvagat var nog orsaken till att Finland gick med i Nato, tidigare hade Finland aldrig vågat och nu vågar aldrig Ryssen ge sig på Finland. Finland var tidigare vår svagaste punkt för vårt försvar, att ryssen går rakt igenom Finland och ockuperar norra Sverige och sen skrika på vapenvila och fred för att Putte skulle få behålla norra Sverige, det klarar inte ryssen längre.
När det gäller kalorier kan man räkna med 30 kalorier per kg kroppsvikt och man kan halvera det under ganska lång tid och klara sig bra om man inte redan är underviktig.
Drivmedel är alltid bra att ha hemma oavsett vad som händer, vi har tillräckligt hemma så jag kan åka in en bit i Ryssland, beroende på vilket bil jag väljer utan att åka färja först till Finland. Har ju den utbildningen för att verka bakom fiendens linje.
Nu vill inte militären ha mig längre så vi skulle nog åka till kumla istället där det finns fri tillgång till vatten/husrum, där finns husbilen vintertid om vill åka ner till södra Europa istället. Det är nog bra att vara en bort från Sthlm som skulle kunna attackeras med missiler, så kass Ryssen är på att sikta så blir hela Storstockholm en riskzon.
Just nu borde vårt försvar vara att hjälpa Ukraina, Finnarna hjälpte oss genom att gå med i Nato så nu kan vi fokusera mer på att hjälpa Ukraina än att bygga upp vårt eget försvar.