0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.
Mest förbannad är jag dock på nätavgifterna och på Fortum, där är det MONOPOL. INGENTING kan man göra. Jag betalar 3750 kr inkl moms för 16 A mätarsäkring och 18 öre/kWh i rörlig avgift.
Extremt volatil marknad. Tyder tyvärr mest på att det spekuleras friskt på handelsgolvet. Jämför gärna med omogna börsbolag, det är först senare när de vuxit till sig och blivit dyrare som kursen stabiliseras
Jag är helt säker på att de höjer de fasta avgifterna för att de ska kunna fortsätta med sina rekordvinster.O vi konsumenter är tysta och nöjda för att kwh-priset är lågt.
Huvet på SPIKEN, R.C !
O vi konsumenter är tysta och nöjda
Citat från: fogsvans skrivet 10 maj 2006, 06:45:04Extremt volatil marknad. Tyder tyvärr mest på att det spekuleras friskt på handelsgolvet. Jämför gärna med omogna börsbolag, det är först senare när de vuxit till sig och blivit dyrare som kursen stabiliserasSkulle nog hellre kalla det för början på det som brukar drabba bubblor. Bubblor smäller aldrig i en enda stor smäll. Åtminstone inte ”finansbubblor”. Sådana bubblor brukar börja med lite småpangande. Störtdykningar med snabba återstudsar som följd. Varje återstuds brukar dock nå lägre höjd än den tidigare nivån.