0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.
Märker att folk håller lite extra i pengarna nu så funderar på om ni kunder tycker det skulle vara intressant att vid köp av luftvärmepump inkl installation få betalningsvillkor på 90 dagar och betala lite extra för den varianten.Är 500-1000:- en rimlig kostnad för ett sådant alternativ?Under dom 3 månaderna så ”tjänar” man betydligt mer än den extra kostnaden.Istället för att vänta x antal månader för att spara ihop dom 20000-27000:- utan någon sänkning av uppvärmningskostnaden.Skriv gärna era synpunkter hur ni hade gjort oavsett om ni funderar på en luftvärmepump eller redan har en.MvhThomasTS Comfort AB
Månatlig ?Vet inte om jag skriver otydligt men normalt fakturerar jag efter installation med betalningsvillkor på 15 dagar.Frågan var om kunder som vill ha den monterad så snart som möjligt men inte har full finansiering klar direkt och istället för att vänta tills dom sparat ihop resterande är villiga att betala fakturan efter 90 dagar istället ( 3 månader ) mot en kostnad.Känns som detta inte är något som efterfrågas och bara lägga ner av döma av inläggen hittills 😂
Gillar inte heller att ha räkningar liggandes men kan man spara x antal tusenlappar på att använda betalningsfritt under 3 månader på vintern när det finns möjlighet att få ner elräkningen så borde det finnas intresse istället för att tex låna hela beloppet om det är alternativet.Förra hösten/vintern med dom skyhöga elpriserna borde det ha varit rena vinsten Men tack för åsikt.Tycker alla likadant så behöver jag inte ens fundera på det, får rätt mycket frågor om avbetalning på 12-24 månader men har i dagsläget inte funderat på att använda mig av något finansieringsbolag för den tjänsten.Vet dock inte varför just slarviga firmor skulle dröja med att skicka sina fakturor !Drabbar bara företaget och har nog inget med att vara ”snäll”
Men då blir det krångligt för kunden enkelhet säljer titta bara på tex privat leasing av bilar vissa har bra rabatt via leasing men andra inte men det leasas där ändå men allt beror nog på vilka kunder man vill ha.