0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.
Har du anslutit både spolar + nolla och spänning på alla tre faser enligt diagrammet för 4-tråds trefas mätning?Om inte så mäter den inte aktiv effekt, och kan visa lite vad som helst.
Hur kan VP räkna gradminuter om cirkpumpen på varma sidan inte snurrar? Det brukar ju vara skillnaden mellan beräknad och verklig temperatur på framledningen . Temperaturen inne i "pumpskalet" där givarna sitter är ju en helt annan än temperaturen ute i systemet.
Standby innebär som jag skrev att båda cirk.pumparna står still. Det är även verifierat från servicemenyn där man ser pumparnas varvtal (%) vara 0.Tråden drog iväg att handla om min mätning snarare än rimlig standbyeffekt som jag frågade om så det kvarstår naturligtvis som fråga. Jag tror som du Rickard att min "billiga mätare" kanske inte är bättre än så här men den kostade hursom mer än de 3-fasmätare för DIN-skena som säljs lite varstans (inkl. hos Energibutiken) Mätprincipen med spolar är troligen inte optimal i denna applikation!Jag ska göra checken mot husets huvudmätare - tack för tips! Jag har precis fått den utbytt av Vattenfall så jag inbillar mig att den är smart nog att kunna visa momentaneffekten.