0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.
Dom har säkert sin marknad, men för en lantis som mig, känns el väldigt avlägset. Då ligger en egen etanolproduktion betydligt varmare om hjärtat. Typ de mini-etanol-fabriker som säljs i Brasilien. Kapacitet ca 8000l ren etanol/år... mvh humlan.
Citat från: humlan57 skrivet 11 maj 2006, 22:42:09Dom har säkert sin marknad, men för en lantis som mig, känns el väldigt avlägset. Då ligger en egen etanolproduktion betydligt varmare om hjärtat. Typ de mini-etanol-fabriker som säljs i Brasilien. Kapacitet ca 8000l ren etanol/år... mvh humlan.Jag vet inte riktigt hur vi ska tolka det där Humlan? Konstapel "klang" har säkert synpunkter - vi andra laddar för party.....
Du Humlan vad kostar en sån där minifabrik för etanoltillverkning
Sveriges Rikes Lag: Sammanfattningen.Allt som är roligt, onyttigt eller gott = olagligtAllt som är tråkigt, nyttigt eller dyrt = lagligtUndantag finns, men kommer snarast att rättas till, av framtida politiker.mvh humlan.
Citat från: humlan57 skrivet 12 maj 2006, 14:55:33Sveriges Rikes Lag: Sammanfattningen.Allt som är roligt, onyttigt eller gott = olagligtAllt som är tråkigt, nyttigt eller dyrt = lagligtUndantag finns, men kommer snarast att rättas till, av framtida politiker.mvh humlan.Faktum är att man har mer frihet i Sverige än i många andra länder. Försök deala med amerikanska skatteverket IRS. Eller starta småföretag i Holland. Eller bygga hus i Toscana. Men svensken är ofta ett alltför fogligt kreatur. Kommer det påbud från EU/chefen att kossor ska ha gula lappar i öronen så åker tjänstemannen gladeligen ut och skjuter omärkta djur. I Italien hade väl vederbörande blivit lynchad.Svensken: "Får man göra så där??" Alltså, utgångspunkten är att allt är förbjudet som inte uttryckligen är tillåtet.Mitt förslag: Allt är tillåtet som inte är uttryckligen förbjudet. ThumbsupSen är vi olika. Det är bra att vi är olika. Och tycker olika. Låt oss bejaka olikheten.
OK för ironi, men för att ett samhälle ska kunna fungera så måste det finnas normer. En del normer är lagfästa och andra är sedvana.Samhället fortsätter att fungera även om vissa regler bryts i viss utsträckning, så länge det finns en acceptans för normen och den även är sedvanebildande.Men vad tusan, det är väl ingen som lider av om du bränner själv i skogen. Själv ska jag åka till bolaget och inhandla lite franska jästa druvprodukter. (Och vem vet, det är ju fredag - bögknackardag - så det finns utrymme för lite rajtantajtan).