Lite egna å högst subjektiva erfarenheter därifrån. Slatsatsen först: Varför i blåsvedda helvete, skickar man ut folk som inte klarar kritiska, frågvisa å ibland knäppa kunder kunder
Själv älskar jag att bete mig som ärkenörd med nollkoll
å får då oftast svar på ett sätt jag begriper... Nåväl.., bedrövelsen först, CTC..., har deras utsända nån kunskap alls, tveksamt? Eller vad sägs om kommentaren: Det kostar minst 10000 sek att sätta värmeväxlingen inomhus (CTC EcoAir), tror Du verkligen en kund är villig att betala det... Försökte lite försiktigt med: Jamen jag vill inte dra nåt vatten utomhus... Nää bor Du ute i skogen, med risk för strömavbrott, då kan det förstås bli problem.. Men då går det ju att sätta en extra växlare inomhus. Jag då: Men då minskar ju verkningsgraden? Dom då: Precis, men det är en lösning. Jag: Jamen då är det väl lika bra å sätta växlingen på insidan direkt..? Dom: Ja kanske, med då blir det minst 10000 sek dyrare..., å vilken kund vill betala för det. Sen gick jag, orkade inte tjafsa mer med dom... Motpolen då? Jo Panasonic:s kunniga, trevliga personal, som med ett förträffligt bra bemötande, var totala motsatsen till bedrövelsen hos CTC. Dom gav sig tid, att verkligen försöka förstå vad jag ville ha, trots att jag snabbt påpekade att en L/L inte var aktuellt. "No problems" från deras sida, jag kollar om Vi kan ordna fram vad Du vill ha ändå. Fast jag kan inte så mycket om Luft/vattenpumpar, så jag måste springa iväg å kolla, sa han... Som jag misstänkte, kunde dom inte få fram dom produkter jag önskade. Men jag minns vad dom har, å dom har gjort ett bra intryck, å nåt som jag säkert kommer att föra vidare till de som önskar nåt, som finns i deras sortiment. För övrigt var det ungefär som vanligt, en massa skit, blandat med bra produkter, precis som en mässa ska vara. Jo Kirick var där, men varför vete fan. Inte var det för värmepumparna i vart fall, fast dom hade nån "vanlig namngiven modell" att erbjuda..., inget eget alltså. Förstår mig inte på firman, just nu verkar golvärme vara nåt man vill lansera. Men inte ens det gav nåt bestående intryck..
mvh humlan.