0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.
Nu när alla elmätare skall ha kundport (HAN) så måste det ju finnas en mängd donglar för att ansluta elmätaren till internet för loggning.Vad är den billigaste han-portsdongeln? Jag har sett homewizard som säljer P12/HAN för 349:-? Någon som har erfarenhet av denna eller finns det billigare? Någon i Göteborgs-området som vill slå sig ihop och köpa en dongel för att få det fraktfritt?
Jag har en Homewizard som jag kopplat bort, Tyckte den var bra, man såg minsta förändring.Nu är den ersatt av en Garo lastbalanserare, visar samma men inte lika exakt, (0,1A)Man skulle önska att man kan styra ner elanvändningen om kostnaden blir för hög, det kanske redan går att göra med Homewizard? Det är min fråga 1.Det finns ett grenuttag P1, fungerar detta? Min fråga 2.
Hej.Fråga 1 :Nej, tyvärr, det enda som går att styra är att förbrukare kan slås på och av beroende på hur mycket dina solceller producerar.Detta kräver dock premiumabonnemang, men det vill man ändå ha (11kr/mån), och naturligvis solceller
☺️👍Kan man ha andra märken av smartsockets?
Kan nämna jag skickade frågan till Garo om solelsladdning, de sa det var på gång men kunde inte säga när. Skulle vilja ha detta på några fler förbrukareFrämst spisen och luftvp och några tillKommer väl snart ☺️Fast det kanske går att fixa redan?? Klart det gör, måste ju gå!! 😉