0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.
Du måste ju behandla en fd. ADJUNKT med tillbörlig respekt
Känns som att någon information saknas. Först 7h plus lite material. Och sedan 20 000?
Jag har bara skummat ditt svar och ser att du ska hjälpa mig med rättsliga ärenden och dylikt som jag har 30 års erfarenhet av. Det behövs inte mao, men tack för all text. Du kan via länkarna längst ned se lite vad jag uträttat inom juridiken.Jag har också modererat forum, 20 år sen, andra ämnen och tycker du ska läsa definitioner på troll. Jag är tex inte ett troll därför att jag klagar på att någon påstår att jag ljuger och i övrigt beter sig som en snorvalp.De som är troll går in och smädar folk, klumpar ihop sig med ryggdunkningar (tågråttan-smurfen) påstår att andra ljuger, ställer irrelevanta frågor, mesta sakdebatten är bara rena kopieringar av andras texter med mera, de vill bara hävda sig och låtsas vara kunniga och duktiga, men att trakssera är det viktigaste för trollen. Rent språkligt kan du lära dig se vilka som är troll och inte.Varför man får mest bara dåliga, oanvändbara svar, rentav på trollnivå, här, när man får massor av fina svar på annat forum, vad beror det på? I byggahus vällde det in bra och trevliga svar dag ett.Ditt sätt att inte se när någon bör varnas?Jag är inte här för att lära vuxna självklarheter och att läsa innantill, eller bete sig som vuxna.Det är ju för övrigt en rövarbranch utan dess like, det har jag gett uttryck för i mina trådar om luft-vatten.inte märkligt iofs om vissa "dignitärer" ligger på denna nivå, och tjafsar dumheter som -just det- slynglar och snorungar.Jag ska berätta om dina slyngel-dignitärer i andra forum på nätet.Det gör mig inget om du avslutar mitt 10-åriga medlemsskap.Riktiga experter finns att kommunicera med IRL. De finns också på ARN.https://www.byggahus.se/forum/threads/bestrida-faktura-bara-betala-materialkostnad-asikter.480069/page-2#post-5107862https://www.byggahus.se/forum/threads/undrar-ang-bilning-ca-1-kvm-betonggolv-kaellare-mor-drabbad.479861/page-10#post-5107646
Här igen en slyngelfason, inget vettigt att komma med.i princip ett troll.Ja, jag har utbildat ingenjörer på el-teleområdet och vidareutbildat aktiva yrkeslärare inom samma område, jag behöver inte behandlas med respekt, men accepterar inte om en idiot påstår att jag ljuger eller kommer med annan idioti. Där går man över gränsen.Kanske svårt för ett forumtroll att begripa.
Vill bara säga att jag tycker det är ett otyg när man tar med sig personer under utbildning och debiterar fullt eller nästan fullt för den extra personen till och med när uppdraget inte betjänas speciellt av att ha en medhjälpare på plats.Vem skulle acceptera det eller komma på tanken i en del andra branscher där verksamhet under utbildning är vanligt?På utbildningskiniken på odontologen (tandläkaren) så är priset för ett jobb där ca 50% mot det vanliga, trots att utbildad personal kontrollerar arbetet noga. Rabatten får man för att det går långsammare och snackas mer osv. Vem skulle gå med på att betala dubbla normala priset för att en student gör jobbet?På körskolan så agerar praktikant körlärare 0ch den riktiga körläraren sitter i baksätet. Kostar som en normal körlektion, varför dessa lektioner bokas upp sist och bara om man behöver en körtid just då. Borde nog rabatteras lite för att vara attraktivt, men man slipper i alla fall betala dubbla priset för en körlektion.Varför tror byggbranschen att det är ok att slänga med oerfaren personal och debitera normalt eller nästan normalt för dem? Nedvärderar inte det de utbildade hantverkarnas egna arbete när en helt oerfaren person bedöms vara lika värdefull som en yrkesman med 30 års erfarenhet?Angående trollande hit och trollande dit så har trådarna här urartat från båda håll, tycker jag.