0 medlemmar och 2 gäster tittar på detta ämne.
Fast jag undrar ju vad det är som tar så mycket ström? Den gamla frysen har jag mätt upp till ca 2,5 kWh/dygn sedan har vi 2 badrum med elgolvvärme varav det ena i källaren direkt på plattan utan isolering under. För övrigt har vi mest lågenergilampor, samt det vanliga, dvs. Dator, Tvättmaskin, kondensortumlare, etc.
Fattar inte hur ni kan ha så lite elförbrukning VPn drar 4-5 kWh/dygn men jag ligger ändå på 25-30 kWh/dygnet
Citat från: Peter K skrivet 15 maj 2006, 18:50:06Fattar inte hur ni kan ha så lite elförbrukning VPn drar 4-5 kWh/dygn men jag ligger ändå på 25-30 kWh/dygnet Kan inte annat än att fundera jag oxo hur i blåsveda h-vete folk kan ha så låg HH-förbrukning. Bara mina kylar och frysar(4st tot)gör av med ca 6-7kwH/dygn. Sen skall det lagas mat, damsugas, has ett par lampor igång, diskas med maskin, tvättas kläder mm.
Mätte min frysbox och den drog 0,5625 kwh/dygnJag snittar 10.7 kwh HH /dygn
Citat från: Hansson skrivet 17 maj 2006, 18:03:41Mätte min frysbox och den drog 0,5625 kwh/dygnJag snittar 10.7 kwh HH /dygnOm man låter bli att öppna den så drar den väldigt lite. Våran frys innehåller glass. Vi har två barn. MVH/Gano