Hej Tobbe. sitter o tittar i lugn o ro på forumet när jag kikar in på denna tråd igen.
var lite stressad i morse när jag svarade men nu ser jag en röd tråd genom dina värden.
jag hoppas verkligen att dina tempraturer är fel för annars har du en kylmaskin i stället för värmepump.
Fakta:en kompressor producerar komprimerade hetgaser som leds in i kondensorn.
i kondensorn kyler man av till kondenseringstemp+ lite underkylning för att säkerställa vätskefas.
nu till det hemska.
man kan inte kyla av dessa hetgaser till en vätsketemp på 28,6 grader med vatten som är 31.2 grader.
detta är omöjligt av naturliga själ.
brist tror jag ej på eftersom det brukar ge lägre suggastempraturer och mindre underkylning.
kvarstår kompressor(ventilhaveri) eller kärvande/läckande fyrvägare.
detta skulle förklara den negativa tempdiffen( du kyler ju vatten).
en ren gissning: om kompressorn var felet skulle det ge en liten eller ingen tempdiff över kondensorn.du har ju ändå en tempdiff på -3,5 grader vilket får mig att mistänka fyrvägaren. om det är så så kan du prova att tvångsköra fyrvägaren(avfrostning) i menu 5:15.
du kan även prova att knacka på den,ser ut som en tub med fyra större rör till och två små i ändarna som går till en spole.men var försiktig blir den bucklig så är det kört.
lycka till och be till "pumpgudarna" att det är kommunikationsproblem.
ace