Ad
Energibutiken.se smarta varor på nätet, leverans till dörren
Besök oss idag
Annonsera i Värmepumpsforum, klicka här för att ställa e-postfråga och få mer info.
140x140vpforum-11.gif
kontakta oss för pris!

Författare Ämne: Elektronisk cirkulationspump Perfecta Logic, kräver omstart?  (läst 428 gÃ¥nger)

0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Utloggad torbjorn_forsman

  • Guldmedlem
  • Dignitär inom värmepump
  • ******
  • Stad/land: Sundsvall
  • Antal inlägg: 2443
  • Karma +5/-0
Blev för ca 3 veckor sedan utkallad till en tant som hade kallt i huset. Gammal oljepanna dockad till elkassett, hon är nyligen inflyttad och förra ägaren sitter pÃ¥ äldreboende, sÃ¥ inget är känt om historiken. Det visade sig att pumpen som ska sköta cirkulation mellan elkassett och panna hade stannat. Hände ingenting när man tryckte pÃ¥ tryckknappen pÃ¥ kopplingslÃ¥dan, utifrÃ¥n sÃ¥g det ut som om LED:en var helt mörk. När jag tog av locket konstaterade jag att det sitter tre LED:ar bredvid varandra pÃ¥ kretskortet under knappen, den blÃ¥ glödde svagt. Full nätspänning fram till plinten pÃ¥ kortet.  Efter att ha brutit nätspänningen och slagit till igen sÃ¥ gick pumpen igÃ¥ng och beter sig precis som den ska - gÃ¥r att ändra hastighet med tryckknappen, rätt LED-indikeringar osv.

Har någon fler råkat ut för ett sådant fel med en pump av aktuellt märke och modell?
Har vårdnad om:
Argo AW22AHL (2 st)
CTC EcoAir 105v3 + EcoEl styrsystem påhängt på gammal Exonom-panna
Foma AW6200
Foma 5600
Thermia Diplomat D6

Utloggad torbjorn_forsman

  • Guldmedlem
  • Dignitär inom värmepump
  • ******
  • Stad/land: Sundsvall
  • Antal inlägg: 2443
  • Karma +5/-0
Nu lär den där cirkulationspumpen ha stannat igen. Får se om hon får hjälp av nån på närmare håll eller om jag måste pallra mig dit.
Har vårdnad om:
Argo AW22AHL (2 st)
CTC EcoAir 105v3 + EcoEl styrsystem påhängt på gammal Exonom-panna
Foma AW6200
Foma 5600
Thermia Diplomat D6

nibe, ctc, baxi, golvvärme, solenergi Energibutiken.se smarta varor på nätet, leverans till dörren
 


Annonser

Right Block

Vibrationsdämpare
Besök vår webshop, klicka här!
Energioffert.se
Energibutiken.se smarta varor på nätet, leverans till dörren
luftvärmepumpar, tillbehör, installationsmaterial, vi har allt!
Annonspriser

Online just nu!

Ad
Energibutiken.se smarta varor på nätet, leverans till dörren
Besök oss idag
Annonsera i Värmepumpsforum, klicka här för att ställa e-postfråga och få mer info.
140x140vpforum-11.gif
kontakta oss för pris!