0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.
Speciellt om man tittar på framtida reduktionsplikt, och de höga priser som biobränslet har så kan man lätt räkna ut vad som kommer att hända.Redan 2025 skall vi ha 50% förnyelsebart i Dieseln, det kommer ju inte gå köra diesel under de förutsättningarna.
Tanken hos installatören är inte helt fel, det som talar för ditt synsätt är att du har bensinbilar, hade du haft diesel så skulle du vara tungen att köpa laddbil inom max 3 år.Är det någon som vill lämna ekorrhjulet och satsa på en ny karriär så kan jag tipsa om att börja köpa upp billiga dieselbilar och exportera dem till mindre PK länder de närmaste åren.Just nu är det konstlat höga priser på begbilarna, men med stigande inflation, högre räntor, höga elpriser och drivmedelspriser så kommer efterfrågan snart dyka på begagnade dieselbilar, de kommer att bli riktigt heta potatisar att sitta med om något år.Speciellt om man tittar på framtida reduktionsplikt, och de höga priser som biobränslet har så kan man lätt räkna ut vad som kommer att hända.Redan 2025 skall vi ha 50% förnyelsebart i Dieseln, det kommer ju inte gå köra diesel under de förutsättningarna.Om vi inte får en annan regering förstås, men det verkar ju inte så troligt.https://www.circlek.se/drivmedel/miljoinfo
Inom Jordbruket går det ofta mer omärkligt förbi, lantbruk läggs ned efter generationer för att det inte finns lönsamhet, ingen i familjen vill ta över,
Ja, har de råd med dubbla bränslepriser, dubbla foderpriser, tredubbla elpriser så måste det vara en strålande affär att driva jordbruk.Nu vet jag inte var du Smurfen bor, men här i Piteå kan jag hålla med om den bild du beskriver så länge man håller sig från E4 - lokalt är det mest Svenska skyltar, men ligger man på E4 även här i norr så är det stor andel utländska ekipage som rullar på vägarna.Och söderut påstås det ju vara mycket värre, vilket jag också såg redan för flera år sedan när jag flyttade våra barn mellan olika andrahandsboenden i Stockholm och Katrineholm under skoltiden - där var det knappat några Svenska lastbilar alls på vägarna.Men det kan ju ha ändrats på de 3-5 år som gått sedan dess. Ni tycker alltså att det är bra som det är, och kommer att bli bättre framöver om jag tolkar er rätt.Intressant.