Hmm, vi behöver ju värme här minst 6 månader/år, så det är en stor kompromiss att det inte finns värmepump - man får väl tredubbla den utlovade förbrukningen för att komma i närheten av vad den faktiskt kommer att förbruka sett över året.
Nu kör jag ju så väldigt lite att det inte blir några större pengar alldeles oavsett om jag kör diesel, bensin, hybrid eller elbil.
Inte så att man tjänar in bilbytet i alla fall, om jag säger så.
Vi får väl se om det här bilbytar-ilet går över av sig självt, men klart är i alla fall att Kia har tagit fram en mycket bra bil, som det verkar i alla fall.
Hur mycket kan man dra med den om man utrustar den med dragkrok?
Tror du att de kopierat Mustang-blå, eller är det bara en slump?
Jag siktar nog på en vit om det blir nåt av, både snyggt och praktiskt.
Såg ett program på youtube i morse där man argumenterade för att vänta till 2025 med att byta, dels p.g.a. de långa leveranstiderna, dels på grund av de skenande råvarukostnaderna, och dels på grund av det begränsade utbudet av bilar i varje segment.
Med den nya batteritekniken som kommer så kommer instegbilarna kunna bli avsevärt mycket billigare om man talar om rena elbilar, och det kommer att finnas bilar "på hyllan" som man kan köpa och få tillgång till inom rimlig tid när man väl bestämt sig.
Med tanke på vårt behov av värme i kupén större delen av året så kanske det vettigaste för mig ändå är att vänta tills det finns en ren elbilsmodell som väcker mitt habegär.
Tesla är fortfarande för fula för att jag skulle vilja lägga pengar på en sådan, även om det säkert är bra bilar.
EV6 är ingen SUV: och för mig känns det som att förflytta sig till 80-talet att sätta sig i en lågbyggd bil, det kommer inte på fråga om jag inte skulle köpa en sportbil.
Skall man ha en kompakt/mellanklass-SUV som jag är ute efter så finns det inte en uppsjö av alternativ än så länge, och det är Skoda eller Sportage som jag kan tänka mig än så länge.
Såg en bild på KIA EV4 som skulle kunna bli intressant, jag behöver egentligen ingen stor bil.