0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.
goldfish: hmm... din östbergare 300 verkar ha mke högre flöden än t ex swegons R9:a när man googlar, verkar som att du måste köra östberg? eller om de finns nåt annat men tror du kan stryka swegon, dom har iofs R15 men den verkar ju va massiv och myyyyycke dyrare, hur många kvm ska ditt ftx system försörja? jag har läst på som en tok, har astmatiker inom familjen så har behövt gräva djupt i aggregat, flöden osv... östberg ska enl samtliga företag jag varit kontakt med vara riktigt bra, bra support och hållbaraska själv fatta beslut inom 2-3 veckor om aggregat och vem som kör installation osv
Själva aggregatet blev jag rekommenderad av den som ritade upp ventilationssystemet efter mina powerpoint-ritningar. Vi har tre plan på 190 biyta och 120 kvm biyta som används. Så ca 310 kvm i tre plan. Vill ha lite överdimensionerat så att aggregatet kan gå lite lugnare.Nu är detta aggregat med i bygganmälan så det blir nog till att köra på det. Östbergs app verkar inte superuppdaterad, men jag kommer nog att installera så att jag få aggregatet i min Home assistant-installation via det som kallas för modbus.