Hej!
Jag har ett Thermotech golvvärmesystem från 2005. Jag har golvvärme på nedervåningen och radiatorer på ovanvåningen. Golvvärmen är ojämn och inte särskilt behaglig i huset. Jag misstänker att det finns luft i slingorna. Termostatventilerna läcker också lite vatten och ser ut att behöva bytas. Jag har letat flitigt på forum och i instruktioner, men hittar mestadels golvvärmesystem som har tydliga avstängningskranar på golvvärmefördelaren så att man enkelt kan stänga av inkommande och utgående vatten. Jag verkar inte ha det på mitt system. Jag har fyra frågor:
1) Vilka termostatventiler ska jag köpa? Jag var i kontakt med Thermotech och de påstår att jag ska ha ventilbröst med artikelnummer 50007-0, men hur köper jag sådana?
2) Hur kan jag stänga av systemet så att jag kan byta termostatventilerna/ventilbrösten? Dvs, vilka ventiler/kranar ska jag stänga av så att inte vattnet flödar när jag byter dem?
3) Hur spolar jag igenom systemet för att säkerställa att det inte samlats luft någonstans?
4) Något allmänt jag bör tänka på?