Längesen man fick hade någon fundering här men nu är det dags igen

Har idag ett lågtempsystem (golvvärme) på bottenplan och övervåning. Källaren har 1st vattenburen fläktkonvektor samt ett gäng elradiatorer och elgolvvärme i badrummet. Allt detta värms med en Nibe F1235 8kW och en 500 liters arbetstank. Ingen reglering finns idag på golvvärmeslingorna.
På bottenplan finns en vedeldad kamin som används flitigt under vår/vinter/höst. Innegivare som känner av när jag eldar finnes.
Nu när elpriserna skenat iväg och jag har ett halvrörligt elavtal (Dala Elfond) så har jag stängt av alla elradiatorer samt dragit ner på golvvärmetempen rejält i källaren. Fläktkonvektorn orkar hålla en temp på 16-17 grader i angränsande rum, om värmepumpen går dvs, men eftersom jag eldar så pass mycket så stänger den av pga. innegivaren.
Jag ska komplettera med fler vattenburna fläktkonvektorer i källaren. Men det löser inte mitt problem när jag eldar. Ska jag sätta termostater på golvvärmeslingorna och strypa slingorna till ett minflöde och köra enbart med reglering från utegivare? Eller har experterna några andra förslag? Vill ju behålla mitt fina lågtempsystem!