Låter som att flödet på denna stora radiator inte behöver strypas, lägg inte ner för mycket tid på att skruva där.
Kolla istället om du hittar nån med lägre tempdiff.
Om nån radiator har en diff under 4-5 C så är det där du ska strypa flödet.
Hej Carl,
min tanke är tvärtom, att denna stora kanske är strypt. Det är ingen skillnad om jag har normalt flöde över alla radiatorer, eller stryper alla andra och låter allt gå till denna radiator (se post ovan). Diffen och tempen är ungefär detsamma även efter att ha väntat en timme efter att ha strypt alla andra, men jag får inte upp rumstemperaturen. jag har just nu ca 5 grader ute och min kurva är på 41 (jmf med standardkurva på 33) med inomhusetemp på 18 grader. All tilluftspjäll stängd, spjällen på kaminerna stängda, och så mycket jag kan tätat (gammalt hus, så lite otäta fönster krävs). Kan inte se att kall luft kommer in någonstans.
Jag har rum som nu nått rumstemperatur, och därför tar det emot att höja kurvan ytterligare om jag hade kunnat få mer ös i min stora radiator, snarare än att strypa de andra och höja kurvan.
Men jag tänker kanske fel? Första gången jag tar tag i värmesystemet på riktigt så det är många funderingar.