0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.
Köpte du en sprillans ny eller är det en begagnad dragkrok?Det ser ut som att nån har filat på grejerna?Avtagbara dragkrokar är skitgrejer, jag har haft flera och alla krånglar efter ett tag.Det som brukar hända är inte att de glappar utan tvärtom blir omöjliga att få dit.Jag har själv fått fila på min löstagbara till en Skoda, men i mitt fall filade jag bara tills den nätt och jämnt går att få dit och sitter utan glapp.Byt till en fast dragkrok.
Alexo är egentligen en krok som heter Auto Hak som kommer ifrån Polen Som David Kristoffersson i Halmstad gett eget namn på.Han startade firman Ettdrag,som senare bytt till dragkrok.net som senare blek DKE och dragkroksmontage med fler och idag heter dragkrokslagret.Alexo(auto hak)har ungefär damma kvalité som Steinhoff som oxå är Polsk.Westfalia har kört utmattnings test på dessa krok(typ ikea test😀)Efter 250.000 gungningar fram och tillbaka så går den av, medans westfalias enligt dem själva håller 1.250.000 gungningar. En viss skillnad.https://www.autopower.se/forum/topic.asp?id=278831Kan finnas delar från Polen kanske?// Magnus