0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.
Hade du väntat dig el brist ??
Det hjälper inte att ha egen skog om den inte står precis bakom knuten (och kanske inte ens då). Ska man åka ett par mil för att komma åt den tycker jag man ska börja räkna, chansen är stor att sedan man räknat färdigt köper en VP, tro mig jag vet.
Citat från: svenske kocken skrivet 22 mars 2006, 18:05:44Det hjälper inte att ha egen skog om den inte står precis bakom knuten (och kanske inte ens då). Ska man åka ett par mil för att komma åt den tycker jag man ska börja räkna, chansen är stor att sedan man räknat färdigt köper en VP, tro mig jag vet.Jag kör hem med lastbil 2mil . Det kostar 800 kr varannat år...
Svartåkare? pluss kostnaden för motorsåg kedjor filar yxor huggarkläder skydsskor bränsle resor ev. vedklyv vedkap bära stapla sota elda, samt tid och utrymme, så om jag räknar så blir det nog ingen billigare energi till värmen än om jag köper el för 7000:- och gör nått kul på mina lediga stunder.
Vem har sagt att det är gratis?Ni lägger antagligen ner mer tid på att sitta på forumet än vad jag gör på veden.Jag tycker faktiskt hör o häpna lite roligt oxå.Förra året när jag inte fick göra någon ved var jag hemskt orolig i maj-april Nu har jag beställt en ny maskin "DYR" så nu riktigt längtar jag tills det kommer hem 20 kb skräpig vresig björk mitt på gården där jag brukar ha bilen