Ad
Energibutiken.se smarta varor på nätet, leverans till dörren
Besök oss idag
Annonsera i Värmepumpsforum, klicka här för att ställa e-postfråga och få mer info.
140x140vpforum-11.gif
kontakta oss för pris!

Författare Ämne: Daikin Caldo II R35 har slutat fungera i appen  (läst 1306 gÃ¥nger)

0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Utloggad KimStr

  • Nybörjare
  • *
  • Antal inlägg: 1
  • Karma +0/-0
  • Värmepump eller värmepumpar?
Daikin Caldo II R35 har slutat fungera i appen
« skrivet: 23 maj 2021, 20:54:48 »
Fick en Daikin Caldo II R35 installerad för några veckor sedan. Den fungerar kalas fram till nu. Det gick att koppla upp den mot appen i början och vi har styrt den via den sen dess.

För några dagar sen så slutade den dock fungera i appen. Det ser ut som att den är kopplad mot Caldon, men gör man förändringar tex i temp eller sätter på och av så händer inget. Uppdaterar man appen så hoppar alla värden tillbaka. Även fast den är AV så ser det ut i appen som den är på med 22 grader inställt.

I början lyckades jag inte ta bort enheten heller, slutade med att jag fick logga ut, ta bort appen, starta om telefonen, installera om appen och logga in igen. Då var det tomt.

Caldon fungerar med fjärrkontrollen. Jag har återställt wifiinställningarna etc enligt manualen. Felen jag får i appen nu är att den inte går att ansluta mot molnet när jag försöker lägga till den igen.

Jag hittar den när jag är på vårt SSID hemma men den verkar fortfarande annonsera sitt "egna" SSID. Ska den göra det? I min värld borde den bara vara ansluten till ett.

Jag har testat stänga av strömmen och sätta på den igen, men det blev inte bättre.

Någon som har någon ide kring vad som kan ha hänt?

Utloggad Rickard

  • Rickard
  • Administratör
  • Dignitär inom värmepump
  • *****
  • Stad/land: PiteÃ¥
  • Antal inlägg: 34893
  • Karma +54/-44
  • Kön: Man
  • Ägare av forumet
SV: Daikin Caldo II R35 har slutat fungera i appen
« Svar #1 skrivet: 24 maj 2021, 14:46:46 »
Kolla så att routern inte ligger på kanal 13, Daikin har idag inte stöd för den så vitt jag vet, bara 1 till 12.
Webbshop för energisparare: www.energibutiken.se
Till forumets kostnadsfria Offerttjänst: https://www.energioffert.se
Min loggade anläggning: https://e-logger.se/pub?rmarklund
Mina andra forum: www.poolforum.se och: www.atvforum.se
Konverterat från direktverkande elradiatorer till vattenburet och värmepump 2003. Hus: Älvsbyhus -75, Ort PITEÅ, uppvärmd yta ca 170 m2. Värmepump Nibe 1255-12, 500 meter ytjord-kollektor i en slinga, 14 st Korado radiatorer,2-rörs vattenburet system. Utomhuspool 4 X 8 meter som värms med värmepump till ca 32 grader under maj-sept.
38 stycken solceller, Hanersun TCP18-54HB415W, Total teoretisk effekt 15770 W.
Invertern är en Hybrid från Growatt på 15 kW, och batterierna är Growatt APX HV Battery 15 kW, Power Module APX 98020-P1/APX 98034-P2
Yrke: Egen företagare, bakgrund: Systemtekniker med inriktning mot styr/regler. 3 års yrkesutbildning + diverse internutbildningar, 20 års yrkeserfarenhet.
Allt om mig: http://www.varmepumpsforum.com/vpforum/index.php?topic=5196.msg48236#msg48236

Utloggad Daikin_

  • Moderator
  • Dignitär inom värmepump
  • *****
  • Antal inlägg: 2870
  • Karma +0/-0
  • Värmepump eller värmepumpar?
SV: Daikin Caldo II R35 har slutat fungera i appen
« Svar #2 skrivet: 26 maj 2021, 07:09:30 »
Fick en Daikin Caldo II R35 installerad för några veckor sedan. Den fungerar kalas fram till nu. Det gick att koppla upp den mot appen i början och vi har styrt den via den sen dess.

För några dagar sen så slutade den dock fungera i appen. Det ser ut som att den är kopplad mot Caldon, men gör man förändringar tex i temp eller sätter på och av så händer inget. Uppdaterar man appen så hoppar alla värden tillbaka. Även fast den är AV så ser det ut i appen som den är på med 22 grader inställt.

I början lyckades jag inte ta bort enheten heller, slutade med att jag fick logga ut, ta bort appen, starta om telefonen, installera om appen och logga in igen. Då var det tomt.

Caldon fungerar med fjärrkontrollen. Jag har återställt wifiinställningarna etc enligt manualen. Felen jag får i appen nu är att den inte går att ansluta mot molnet när jag försöker lägga till den igen.

Jag hittar den när jag är på vårt SSID hemma men den verkar fortfarande annonsera sitt "egna" SSID. Ska den göra det? I min värld borde den bara vara ansluten till ett.

Jag har testat stänga av strömmen och sätta på den igen, men det blev inte bättre.

Någon som har någon ide kring vad som kan ha hänt?

Vi håller på och migrerar alla gamla användare från Daikin Online Controller till Daikin Residential Controller just nu. Det handlar om ett antal 100.000 enheter och det kan för närvarande störa funktionen. Vi ber om ursäkt för detta.
Vad gäller kanaler så har Caldo II R stöd för kanaler ovan 12, likaså Stylish samt Origo II. Alla dessa maskiner har WiFi från generation 4 som stöjder hela 2,4 GHz bandet.
Maskiner med WiFi och generation 3 (kontroller som heter BRP069BXX) kommer få stöd för högre kanaler efter en firmware uppdatering som vi kommer att lansera och det kommer komma ett push meddelande om uppgradering av firmvare.

Mvh
Daikin

nibe, ctc, baxi, golvvärme, solenergi Energibutiken.se smarta varor på nätet, leverans till dörren
 


Annonser

Right Block

Vibrationsdämpare
Besök vår webshop, klicka här!
Energioffert.se
Energibutiken.se smarta varor på nätet, leverans till dörren
luftvärmepumpar, tillbehör, installationsmaterial, vi har allt!
Annonspriser

Online just nu!

Ad
Energibutiken.se smarta varor på nätet, leverans till dörren
Besök oss idag
Annonsera i Värmepumpsforum, klicka här för att ställa e-postfråga och få mer info.
140x140vpforum-11.gif
kontakta oss för pris!