0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.
Bredband 500/500 kostar 499/månad.
Lite nyfiken men vem använder 500/500?Jag har 100/100 hemma och hela familjen (5 pers) kan utan problem både streama eller spela samtidigt.Spel tar inte mycket bandbredd, det är svarstiden som är viktig så spelaren har en ethernet kabel till datorn.Övriga streamar och detta kräver max 5 Mbit per enhet, dvs 100 Mbit räcker till 20 pers som streamar...Jag skulle köpt 50/50 om det fanns.Bara lite nyfíken?
Tror vi gick upp till 500/500 när grabben spelade Fortnite och responstiden var viktig.Med kabel då. Och det var marginellt dyrare. Sedermera lade han ner spelandet, sa upp kontot och började plugga istället.Så jag ska nog gå ner i hastighet nu. Ev säga upp fibern senare, wifin laggar ofta och telia säger det är vårt eget fel, men jag kan inte hitta något fel. Grabben förbrukade 126GB 4G i mars När 5G kommer blir väl några miljoner fiberinstallationer i landet obsoleta?
Om du spelar måste du ha en ethernetkabel, grejern är att de flesta Wifi-routrar orsakar lagg om flera är uppkopplade trådlöst.Endast de dyraste och finaste klarar av att hantera många Wifi-uppkopplingar utan svarstider.Om man streamar på t ex netflix så buffrar appen lite data så de märker inget av att svartiderna går upp lite.Men en spelare kan inte buffra nått, de kräver en svarstid på mindre än 50 ms innan det börja lagga.Men det är en myt att spelandet kräver bandbredd, det räcker i princip med 1 Mbit för att spela.Man kanske vill ha lite mer när man ska uppdatera grejerna dock.Sen kan det även bero på leverantören om det laggar, jag har Bahnhof hemma vilket aldrig laggar.I fritidshuset har jag Bredband2 vilket kan lagga lite tidivis, gissar att de har sämre grejer.Jag kan hålla med om att 5G kommer troligen kunna ersätta fiber, men, jag gissar att det blir billigare för de som redan har fiber att fortsätta med detta om man konsumerar mycket GB. 5G kommer nog alltid kosta mer per GB än fiber.