Hej Walo, kan du hjälpa mig lite jag fattar så dåligt.
1. Finns det ett enkelt sätt/kommando för att fixa en etta i fältet SaveRecentData.
2. Det stå i en fil med namnet "sensorname.txt" betyder det att filen heter så eller skall det stå namnet på sensorn och isåfall är det dess ID eller det namn jag givit sensorn.
3. får man det sist avlästa sensorns värde eller kan man välja vilken sensor man vill ha.
4. vilket directory avses med "data directory"
Verkar lite larviga frågor men jag är seriös och vill förstå
MVH
Messer
1. Man får helt enkelt gå in i registereditorn och hacka (tyvärr), kan vara lite vådligt om man inte har tunga rätt i munnen.
(Men det är inte speciellt svårt)
2. Det blir en fil med det namnet du döpt givaren t.ex "ute.txt" den kan innehålla "ute:5.0" om du sätter registernyckeln till 2
sätter du den till 1 inehåller den bara temperaturen rätt upp och ner, i båda fallen i °C vid val 3 skall den tydligen lägga till C
eller möjligen F om du valt Farenhigthgrader i konfigationen. Har dock själv bara testat läge 2 själv - ännu
3. Du får det senaste avlästa värdet, en txt-fil för varje sensor, så har du 5 givare så får du 5 olika txt-filer.
4. Den katalog du sparar dina bilder i, i mitt fall C:\Tsa\ du kanske har dina i C:\program\Tsa\
Det finns inga larviga frågor i detta fall
Man måste fråga för att fårstå, det gör jag även om det verkar larvigt ibland
Mvh
// Tony