0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.
Har du kontrollboxen EKCB07CV3 installerad ?/D
Yes, det har jag.
Då måste du bygla 7 + 8 på X2M plinten i kontrollboxen.Observera att detta är 230 V här så bryt spänningen innan du byglar.D
Lyckan är ju ännu tveksam med denna värmepump, det är på nivån att jag saknar mina Sfinx-Kines något så vansinnigt. Nu varnar den inte längre för AC-00 tack vare den odokumenterade magiska bygeln men den gör inte heller varmvatten som den ska.Den gör varmvatten.. ibland. Jag förstår inte när.När jag försöker göra Driftsättning -> Testkörning -> VVB går den in i testkörning och hoppar ur alla menyer totalt efter ~2 sekunder. Samma manöver men Testkörning -> Värme förlöper utan problem.Testkör jag trevägs-ventil funkar det fint. Givaren till tanken säger 30 grader, jag ställer VVB på 55. I vanligt läge, värme avstängt och nämnda inställningar startar den nu ingen VVB-körning.Vad missar jag? Ska det vara så fruktansvärt svårt att få den att göra varmvatten? Jag slänger snart ut fanskapet och köper en kines istället. Börjar bli duktigt trött på det här.
Du kan inte handköra enheter när maskinen är i driftläge. Stäng av vv samt husvärme så kan du handköra maskinen.Har du aktiverat prioritet varmvatten ?D
Driftläge avstängt när jag provar (dvs, ingen grön lampa lyser på värme eller VVB i grundvyn). När jag försöker nu är värme avstängt, bara VV som ska göras. Men nej, jag hade inte ställt om 5-02, antar att det är den du menar. Det känns ju rätt buggigt och trasigt om 5-02 får testkörning av VVB att bara kasta ut en till huvudmenyn utan att säga flaska?
Hej.. Löste du detta? Jag har samma problem. Ingen varmbattenberedning vill sätta igång...