0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.
Men den termostaten går det väl att vrida på?Vrider jag ner termostaten i det gamla kylskåpet i fritidshuset (Husqvarna) till min så fryser mjölken till is.Jag har en liten termometer i kylskåpet som jag kikar på när jag justerar vredet på termostaten.
Dum fråga, men det är inte en termostat för värme, lossa bulben, fram med hårtorken och prova att höra när det klickar, vrid lite på vredet så hörs det, går att göra med avstängt skåp så slipper du staterna. Finns en fördröjning för start kompressor med startrelät och det kan brinna upp vid många starter efter varandra.
Funderar på vad som menas med texten som du länkade till, finns det någon inställning på den, har aldrig sett någon sådan termostatPos. varm (slutte/bryte) +2,5 / -5 Pos. kold (slutte/bryte) -13,5 / -25
Köp en digital temperaturcontroller.Jag har ett gammalt (1978) Husqvarna kylskåp i förrådet som jag bytt termostat på ett par gånger. I dag använder jag det till bryggeriet och behöver kunna köra det både till ca 0 och 12 grader. Köpte några enkla controllers (STC-1000) på EBay och det funkar kanon.
Vilket köldmedium man har spelar väl ingen roll? Termostaten är väl inte kopplad till kylkretsen?Jag tror jag gav runt en hundring per styck när jag köpte min för några år sedan.
Det är sprit i bulben och annat .