0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.
Jo, det går ju att köra konvektorfläktarna alltid på men det är inte roligt att alltid höra fläktljudet samt att dammsuga filtren väldigt ofta. Sedan drar ju fläktarna ström som kostar pengar....Så det hade varit trevligt om fläktarna endast körs vid behov.
Du skriver bl.a "...dock bör man först trimma in värmepumpens kurva utan rumsgivare". Det där med att trimma in värmepumpens kurva är jag väldigt intresserad av att göra men jag vet inte hur man gör det. Det är nog en del av svaret som jag har gått och grunnat på en del, hur vet jag att pumpen är optimalt intrimmad i förhållande till vårt behov?
Jag blev väldigt intresserad när du skrev "Tycker styrningen inte är lämpad alls för en luft/vattenvärmepump". Den spännande frågan som nästan automagiskt uppstår är ju vilken styrning du tycker är lämpad för en luft/vattenvärmepump?
Innedelen har en reläutgång som heter PK2, den klarar max 2A. Den kan du använda som termostatutgång efter att den konfigurerats om så reläet aktiveras när pumpen vill leverera värme.
Gemensam termostat CR10 får inte längre någon funktion och kan demonteras. Pumpens egna rumsgivare kan monteras här, inte nödvändigt, men kan vara trevligt.
Detta förstår jag inte riktigt..... Det är väl bara bra att ha kvar Bosch CR10:an som får sköta termostatandet, eller? Räknas inte CR10:an som en av pumpens egna rumsgivare? Har jag missat nåt här?
Har konvektorerna en egen matning och säkring som sitter mer lättillgänglig?