0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.
Testa bygla X11 - 4 med X29 - 26.
Ser ut som drifttermostaten.
Jag ringde till Nibesupporten som meddelade att jag måste lägga spänning mellan X29 45 och 46. Tydligen är det de två översta kopplingspunkterna på "höger" sida på reläkortet X29. Det satt en kontakt med två röda sladdar där innan som jag hade kopplat bort. Ska testa när jag kommer hem ikväll.Man har ju hört att Nibesupporten är bra men jag måste ändå säga att jag är positivt överraskad! Att dom orkar engagera sig i någon hemmapulares muppiga projekt på en urgammal pump. Dessutom funkar ju styrningen bra trots larmet egentligen..
Jag tänkte att det var hjälpkontakten som man eventuellt byglade. Var X11-4 går i övrigt framgår inte, men antar att det är en hänvisning till annan punkt på schemat som man inte ser som kanske har med signalmottagning att göra. Så tänkte jag på ett försiktigt sätt.Men nu verkar det inte vara hänvisningar, konstigt nog.. fortfarande märkligt. Ser ju ingen tydlig hjälpkontakt annars.Jag är inte säker på om du ska lägga ström på X29 - 46. Den ska vara ansluten med nollan, då blir det kortslutning.X29 - 26, går den bara så som på schemat eller leder den någon annan vart?Följ alla plintar före och efter kompressorn. Att TB klipper kompressorn också vore ju rimligt, svaret kan ju kanske ligga där. Saknar fullständigt schema.