Smörknivarna var mitt förslag, det skall icke förkastas - det klarar man även om man bara har 2:a i betyg, och de har en rykande åtgång på marknaderna (om dom är bra i alla fall).
För att man skall knåpa på med sånt så skall man ju inte ha så stora behov förstås, och tycka att det är kul att skapa, OCH stå på marknader.
Det enklaste om du har lite kapital är väl annars att t.ex. kolla på det jag skrev om att importera 3 år gamla husbilar från nåt land där de är billigare än i Sverige efter Bonus/Malus.
När det gäller ekorrhjulet är väl det primära att en förändring med rätt stor säkerhet skall bli till det bättre, det vet man ju inte alltid...
Jag har ju en plan att köpa mig nåt i värmen, men jag är långt ifrån säker på att det passar mig, det jag vet är att det är depressivt i Sverige under några höstmånder och ett par/tre månader efter storhelgerna. Känns som att det borde finnas andra som mig som drar till värmen då som man skulle kunna ha det trevlig med.

Personligen skulle jag nog ha det svårt att sätta mig i ett hus ute i obygden och inte träffa just någon på flera dar - inte ens om jag kunde fortsätta skriva av mig i mina forum.
Det där med bilar är ju kul, men jag har tappat mycket av mitt bilintresse sedan jag slutade på min gamla arbetsplats där det var mycket bilsnack och lite status att byta och ha nytt.
Ni, mina nya jobbarkompisar, bryr er ju inte så mycket om sånt, så det har gjort att våra bilutgifter blivit klart lägre på senare år. (2012 och 2014 års bilar för tillfället, och ingen större tanke på att byta)
Utmaningen som jag ser det är väl främst att känna sig trygg i att det nya blir bättre, eller att man chansar utan större prestige, blir det inte som man tänkte kan man väl alltid återvända till det gamla om det var bättre?