0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.
Jag har mina tilluft vid fönstren. Känns nog att det drar ibland.Snålt med ljuddämpare.
Ja donen i tvättstuga och kök sitter helt fel. Var sitter diskmaskinen?Jag har donplaceringen precis så i min tvättstuga, det funkar helt fruktansvärt dåligt. Ska se om jag får tummen ur rätt snart och ordna upp det.Ett luftintag låter inte mycket. Men utblåsen låter väldigt mycket.Jag skulle vilja ha lite högre upplösning på bilden om jag ska kunna bedöma annat.
Sitter en upphöjd diskmaskin mellan skafferiet och vasken.Var borde man sätta donet i tvättstugan och köket?På ovanvåningen sitter ett tilluftsdon nästan ovanför sängen.Finns det risk att det blir dragit?Har laddat upp en fullupplöst bild.
Har allrum med högt i tak, jätteproblem med luften där. Men får aldrig fram prioriterad tid till min egna ventilation. Men tilluft där uppe i taket är ingen idé. Bättre att suga in gammal luft där så kommer den friska någon annanstans ifrån.Tycker inte heller det ser ut som en kombihuv. Lyft locket och kolla hur det ser ut på huvarna, ifall det är en vägg där emellan. Är det vanliga huvar så är det 3 meter minimum emellan som riktlinje.