De finns en variant av modellflygsbalanseringen, sätta en läkarspegel med dubbelhäftande tejp på fläkthuset, gärna motsatt sida där man satt fast det. Sedan kan man lysa med fast monterad laserpekare och bedöma när punkten vibrerar mest efter projicering. Lite slarvig montering i en planka som i sin tur sitter i ett skruvstycke borde väl fungera. Då får man en dynamisk kontroll och kan lista ut om vikten ska sitta högt eller lågt på hjulet. Fläktmotorn behöver bara strömsättas som den är.
Annars tycker jag statiska balanseringen borde räcka. Ett gammalt lager, pilla bort metalltätningen och sätt det i skruvstycket om möjligt och skjut in axeln. Antar man får limma lagret i en träkloss eller något så man inte klämmer ihop lagrets tolerans, men ändå så arrangemanget inte vrider sig loss och åker i golvet. Lager i en svarvchuck kanske!
Sköljer man ur fettet med 5.56/WD40 borde det snurra fint.