0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.
Hej!Första inlägget för min del har dock läst mycket här genom åren. Hursomhelst! Köpte mig en ny Daikin Evolution som jag kopplat in själv. Kört den som elpanna 1månad i väntan på att borrarna skulle komma. Fick hålet borrat förra veckan så kopplade det sista på kalla sidan och fyllde upp och körde runt det säkert 10tim med tunna och pump som jag fick låna av en vvsfirma. När jag sedan startade igång så lever det om jamen ngt när kompressor startar! Vad kan vara anledningen till det? Har kollat smutsfilter och att det inte är ngn luft. Trycket ligger på +1bar.Hjälp!Har du kopplat loss transportskydden samt justerat in kompressorplattan med skruvarna ?MvhDHar en film inspelad på oljudet men hur bifogar jag den?
Har du kopplat loss transportskydden samt justerat in kompressorplattan med skruvarna ?MvhD
Maila supporten på Daikin eller till din återförsäljare Tillsammans med film/ljudfil så borde du få svar.
Det är expansionsventilen som reglerar flödet.Sätt dit fronten så slipper du ljudet.MvhD
Jag tycker det låter som en järnkärna som vibrerar i någon transformator eller liknande komponent.