0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.
Går det att ställa upp kurvan lite, då blir det mera värme, det finns säkert en utegivare som känner tempen och då ska det reglera tempen på framledningen i förhållande till den
Nej, den är knappast strömlös. Förmodligen har installatören endast hängt av kommunikationskabeln, som då triggar tillskott. Utetemperaturen försvinner och innedelen måste leverera rumsvärme med en fast temperatur.Det är en fördel att utedelen är strömsatt, då det finns en trågvärmare på kompressorn. Men är det läcka på förångaren, så lär den kopplas lös och köras till en verkstad, så då saknar det betydelse.
Nu hänger jag inte med - utedelen körs ju inte alls nu så vilken nytta gör det om denna trågvärmare får ström?
Jag har förresten inget separat uppvärmt tråg under, det är i så fall om den har det inuti.
Värmepumpsfunktionen är alltså på något sätt helt bortkopplad så kompressorn används inte så jag inser inte varför det där tråget inne i maskinen skulle behöva vara strömsatt - värmesystemet går nu helt på elpatron och den sitter väl inne?