Hej!
Jag har ett nybyggt hus (2018) där jag har lite bekymmer med att få en jämn värme i huset.
I stort fungerar det rätt bra men i hall, sovrum och WC får jag inte till det. I WC får jag inte upp värmen. I sovrum och hall får jag inte ner värmen. Jag har ganska nyligen uppdaterat programvaran i reglercentral + panel samt bytt batterier i alla termostater men har inte märkt någon förbättring.
Är det någon som har erfarenhet av detta eller några tips? Behöver man tex ha en termostat som läser av utomhustemp för uponor-systemets skull. VP läser av utomhustemp men jag vet inte hur väl VP och uponors system pratar.
I fördelarskåpen står alla slingor fullt öppna enligt instruktion. Jag har med hjälp av uponor installerat om alla termostater för att säkerställa att rätt slinga går till rätt termostat.
Nedan är det kompletta systemet:
Nibe 750. Uponor golvvärme smatrix X-165 reglercentral (2st), manöverpanel I-167 med digitala termostater i varje rum.
Inser att det kan behövas mer info för att hjälpa till men jag är novis på området så jag kan inte komma på mer att ge 😀.
Tack på förhand!