0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.
Cirkpumpen går redan på max tyvärr. Alla radiatorerna utom dom två i ekonomidel+ garage är öppna. Resten har jag stängt på termostaten. Alla stängda radiatorerna är kalla. Tyvärr ser jag inget mer än detta på bilden. Detta kommer ut från tvättstugan där elpannan + fördelningen är. Enda jag kan säga är att rören som man ser gå ner i sulan är varma. Är ju som sagt varmt tills det ska in i radiatorn. Kanske är som du säger med "korset" att det blir helt enkelt för dåligt flöde ändå. Om jag skulle sänka hastigheten på cirkpumpen, tror du vattnet skulle leta sig lättare ut i garaget då?
Har justerat ut strypventilen på returen på båda raddarna max ut. Blev gav ingenting förutom att returtampen blev högre.
Kan prova strypa ned radiatorn i ekonomidelen, där är det ändå 17 grader. I garaget är det 8. Ska jag strypa både på termostat och strypventilen?
Ja alltså verkar vara två slingor. Så gav inget stänga av den första radiatorn.Känns som att jag hade behövt strypa slingorna som går in till huset. Så att jag får högre flöde till dessa två slingor i ekonomidel + garage. Men hittar ingenstans att strypa slingorna. Ska pröva sänka cirkpumpshastigheten och se om vattnet väljer "garage" vägen istället.
Samma koppel på resterande radiatorer. Från elpannan är det en till och returslinga som går till vad jag antar detta är fördelningen.Vänster sida är kalla och till höger på bilden är varma. Där man kan justera? Eller är jag helt ute och cyklar.Elpanna - https://www.rorprodukter.se/pdf/11_46_59elomin_iii_ub_cu_150331-11-46-59.pdf