Ad
Energibutiken.se smarta varor på nätet, leverans till dörren
Besök oss idag
Annonsera i Värmepumpsforum, klicka här för att ställa e-postfråga och få mer info.
140x140vpforum-11.gif
kontakta oss för pris!

Författare Ämne: Felkod E7 62 och reservvärme  (läst 1035 gÃ¥nger)

0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Utloggad andeol

  • Kan värmepumpar
  • ***
  • Antal inlägg: 57
  • Karma +0/-0
  • Värmepump eller värmepumpar?
Felkod E7 62 och reservvärme
« skrivet: 09 november 2019, 13:39:13 »
Imorse hade säkringen i elcentralen löst ut till en av faserna till bergvärmepumpen - en Daikin EGSQH10S18AA9W. När jag återställde säkringen och startade pumpen så visar den felkod E7 62, som har med köldbärarkretsen att göra. Jag såg denna tråd:

https://www.varmepumpsforum.com/vpforum/index.php?topic=65735.0

och jag kan konstatera att mycket riktigt har säkringen F5U brunnit, däremot inget synligt fel på filtret på kabeln till köldbärarpumpen.

Så nånting behöver förstås åtgärdas, men till att börja med tänkte jag att jag borde kunna köra pumpen i elpatronläge, i väntan på åtgärd, men jag lyckas inte kicka igång reservvärmen. Jag vill minnas att jag har försökt få igång reservvärmen förut men inte lyckas på den här. Någon som vet om det ska gå och i så fall hur? Jag har grävt lite i manualen och menyerna i installatörsläget och jag tycker det bör gå igång automatiskt som det är inställt.

Utloggad andeol

  • Kan värmepumpar
  • ***
  • Antal inlägg: 57
  • Karma +0/-0
  • Värmepump eller värmepumpar?
SV: Felkod E7 62 och reservvärme
« Svar #1 skrivet: 09 november 2019, 20:49:27 »
Problemet med elpatronerna är löst, överhettningsskyddet var aktiverat av någon anledning. Ska felsöka köldbärarpumpen imorgon.

nibe, ctc, baxi, golvvärme, solenergi Energibutiken.se smarta varor på nätet, leverans till dörren
 


Annonser

Right Block

Vibrationsdämpare
Besök vår webshop, klicka här!
Energioffert.se
Energibutiken.se smarta varor på nätet, leverans till dörren
luftvärmepumpar, tillbehör, installationsmaterial, vi har allt!
Annonspriser

Online just nu!

Ad
Energibutiken.se smarta varor på nätet, leverans till dörren
Besök oss idag
Annonsera i Värmepumpsforum, klicka här för att ställa e-postfråga och få mer info.
140x140vpforum-11.gif
kontakta oss för pris!