Ad
Energibutiken.se smarta varor pÄ nÀtet, leverans till dörren
Besök oss idag
Annonsera i VÀrmepumpsforum, klicka hÀr för att stÀlla e-postfrÄga och fÄ mer info.
140x140vpforum-11.gif
kontakta oss för pris!

Författare Ämne: Gammal Kombipanna mot Ackulumatortank 🔥🌲  (lĂ€st 588 gĂ„nger)

0 medlemmar och 1 gÀst tittar pÄ detta Àmne.

Utloggad Meduza81

  • Nybörjare
  • *
  • Antal inlĂ€gg: 1
  • Karma +0/-0
  • VĂ€rmepump eller vĂ€rmepumpar?
Gammal Kombipanna mot Ackulumatortank 🔥🌲
« skrivet: 28 september 2019, 11:48:58 »
Hej alla vedeldar kollegor🔥🌲😜

Har kommit över en Ack Tank pÄ 500 liter hÀr i veckan. Nu har jag vÀldigt stora funderingar pÄ att koppla in den till min gamla hederliga Exonom kombipanna frÄn 1962.

Lite fakta följer,, Pannan Àr pÄ 210 liter och jag har en beredare i den som jag kan köra pÄ elpatron om jag mot förmodan inte kan elda.

Jag har en förugn som fungerar alldeles utmÀrkt, dvs jag eldar ca 2 gÄnger per dygn nÀr det Àr normal vinter i dalarna.

Men samtidigt retar jag mig pÄ att behöva slÀcka ner en fin brasa varje gÄng som pannan nÄr 85 grader. Mycket ved ligger ju bara Ä pyr bort i onödan.

Om jag sÀtter dit min nya fina ack tank sÄ borde vÀll jag med enkel matematik gÄ ifrÄn, 210 liter+500 liter =710 liter att elda emot eller?

DĂ„ borde jag ju i praktiken elda ur ett helt vedinlĂ€gg utan att behöva pausa brasan 3 gĂ„nger🤔

Är jag helt ute Ă„ cyklar hĂ€r🚴🏻‍♂ ... Eller Ă€r jag pĂ„ rĂ€tt spĂ„r?

Har lĂ€st sĂ„ mycket att 500 liters tankar Ă€r för lite, men vad fan min panna Ă€r ju bara pĂ„ 210 liter 😱 SĂ„ all större vattenmĂ€ngd Ă€r ju bara en bonus kan jag tycka.

Och Àr det en svÄr operation att ge sig pÄ sjÀlv?

Med vĂ€nlig hĂ€lsning, Anders 🌲🔥🔥🔥

nibe, ctc, baxi, golvvĂ€rme, solenergi Energibutiken.se smarta varor pć nätet, leverans till dörren
 


Annonser

Right Block

VibrationsdÀmpare
Besök vÄr webshop, klicka hÀr!
Energioffert.se
Energibutiken.se smarta varor pÄ nÀtet, leverans till dörren
luftvÀrmepumpar, tillbehör, installationsmaterial, vi har allt!
Annonspriser

Online just nu!

Ad
Energibutiken.se smarta varor pÄ nÀtet, leverans till dörren
Besök oss idag
Annonsera i VÀrmepumpsforum, klicka hÀr för att stÀlla e-postfrÄga och fÄ mer info.
140x140vpforum-11.gif
kontakta oss för pris!