0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.
Som jag beskrivit i en annan tråd (Kallt i huset) har jag problem med min sex månader gamla Daikin. Troligen är det trevägsventilen som låst sig.Ringde min installatör för en vecka sedan och blev lovad hjälp. Den har dock uteblivit trots att jag även har påmint via mejl ett par gånger.Då är frågan, kan jag anlita någon annan, t ex IVT-Center i Partille (vet att de åtar sig service på alla fabrikat), för att få ventilen bytt? Eller kräver Daikin att det ska vara samma firma som installerade pumpen?
Tack Daikin!Meddelande skickat.
Trodde du menade forumets meddelandefunktion, det var den jag använde, finns det ngt annat sätt? Skriver här istället:Sven BankelSkallsjö Prästväg 1844831 Floda0703256573. 030237933Pumpen installerad 15 mars i år av Svensk Villavärne, Göteborg.Behöver du ngt mer?
Hurra! I dag den 22 oktober kom det en trevlig och vad det verkar kompetent tekniker. Så nu är trevägsventilen bytt mot en ny ESBE VRG330. Tog lite drygt två timmar. Fem veckors väntan är över.Enligt reparatören hade ventilen kärvat ordentligt, och en teori kan vara att den ärgat på grund av luft i värmeslingan. Märkligt i så fall. Daikin påstås ju ha automatluftning.
Daikin, måste också tacka för din insats. Det var först när du mejlade kontoret som det började hända saker. Tog ju ändå nästan fem veckor att få hit en tekniker, men utan dig hade det kanske tagit fem veckor till.