0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.
Beror det på den lilla katten som hamnar längst ned på samtliga inlägg?
Erfarenheten säger att det måste städas i databasen. Det finns tusentalstrådar - många med samma innehåll osv.Tips till moderator är att radera trådar efter 30 dagar samt gamla trådarsom är inaktiva.
Citat från: BjörnK skrivet 22 februari 2006, 08:19:43Erfarenheten säger att det måste städas i databasen. Det finns tusentalstrådar - många med samma innehåll osv.Tips till moderator är att radera trådar efter 30 dagar samt gamla trådarsom är inaktiva.Har fått för mig att det är många som nyttjar sökfunktionen och läser gamla trådar, så att rensa trådar efter 30 dagar låter inte som något bra alternativ.En riktigt indexerad databas skall kunna innehålla åtskilliga Gbyte utan att vara seg. Förutsatt att hårdvaran är riktigt dimensionerad.
Citat från: l_exus skrivet 21 februari 2006, 19:45:35Beror det på den lilla katten som hamnar längst ned på samtliga inlägg? Katten, vilken katt??
Citat från: Keld skrivet 21 februari 2006, 23:49:12Citat från: l_exus skrivet 21 februari 2006, 19:45:35Beror det på den lilla katten som hamnar längst ned på samtliga inlägg? Katten, vilken katt?? Det fanns en bild på en katt som låg i någon slags låda. Bilden hamnade längst ned till höger i alla inlägg mellan "Anmäl till moderator" och "Loggad". Bilden på katten har endast synts några dagar såvitt jag kan minnas och den försvann igår efter mitt inlägg ovan. Därefter tyckte jag att det flöt på bättre. Rickard borde väl känna till vilken bild jag menar eftersom det är han som förestår forumet?
Citat från: l_exus skrivet 22 februari 2006, 10:43:41Citat från: Keld skrivet 21 februari 2006, 23:49:12Citat från: l_exus skrivet 21 februari 2006, 19:45:35Beror det på den lilla katten som hamnar längst ned på samtliga inlägg? Katten, vilken katt?? Det fanns en bild på en katt som låg i någon slags låda. Bilden hamnade längst ned till höger i alla inlägg mellan "Anmäl till moderator" och "Loggad". Bilden på katten har endast synts några dagar såvitt jag kan minnas och den försvann igår efter mitt inlägg ovan. Därefter tyckte jag att det flöt på bättre. Rickard borde väl känna till vilken bild jag menar eftersom det är han som förestår forumet?Låter som en bild som har lagat i dina temporary internet files, med samma namn som bilden som skall sitta där