0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.
Titta på vad ett filterbyte kostar, man bör byta 2 ggr per år, då är det trevligare med en lägre underhållskostnad. Sen är förmodligen inte FTX den bästa lösningen mot radon, är det enbart för radonet du ska sätta in FTX så skulle jag istället installera en egen radonsug, ett par tusenlappar och eget arbete gör förmodligen underverk. "Står huset på en grusbädd får du superbra resultat med radonsug."Jag har ett radonhus, fast det har dom flesta mer eller mindre. Det skiljer kraftigt mellan orterna på halten markradon, fast min granne säger att gränsen för vår markradon går mitt i vägen mellan våra hus, så han har minsann ingen radon. Mina gör det själv trådar på forumet tenderar att hålla på några år, så just nu samlar jag mätfakta så att tråden blir ganska kort, ska snart starta en tråd som heter "Min radonsuginstallation" där jag redovisar mätfakta,inköpslista samt bilder.Jag har balanserad FTX, trots det har jag fortfarande högre radonhalt än dig.
Jag har också blåbetongväggar och fortfarande för höga radonvärden trots FTX.Jag startar en ny tråd så förstör jag inte din.
Väcker liv i denna tråd... Det vore intressant att höra vad du (trådskaparen) valde och dina erfarenheter så här långt. Jag står också inför att välja aggregat och har Heru 200 SEC, Systemair VSR 500 samt Swegon CASA R7-H på min kortlista. Ljudet är viktigt och då verkar Heru bäst men samtidigt tar den stor plats vilket är ont om på den kattvind där aggregatet ska stå. Swegon verkar vara välbyggt med bra reglering men är osäker på ljudet...